Wiadomości

Lublinieccy Policjanci byli służbowo w Holandii !!!

Data publikacji 19.07.2017

Policjanci z Komendy Powiatowej Policji w Lublińcu w dniach od 9 do 13 lipca br przebywali służbowo w Holandii. Celem wyjazdu było poznanie pracy Holenderskich funkcjonariuszy, udziału samorządu lokalnego w poprawie stanu bezpieczeństwa jak i wspólne służby, wymiana informacji jak i spostrzeżeń

 

W dniach od 9 do 13 lipca br funkcjonariusze lublinieckiej komendy, tj. kierownik rewiru dzielnicowych st. asp. Joanną Beneś, dzielnicowy st. sierż. Bartosz Skubała oraz policjant Komendy Miejskiej Policji w Chorzowie sierż. sztab. Michał Górny, byli służbowo w Holandii.

W trakcie delegacji brali udział, wraz z policjantami Shidan, strażą graniczną oraz funkcjonariuszami Gminy- odpowiednika naszej Straży Miejskiej w kontroli polskich placówek handlowych pod kątem nielegalnego tytoniu oraz alkoholu. Kontrolowali również miejsca zamieszkania obywateli Polskich, gdzie informowali ich o przysługujących im prawach z zakresu holenderskiego prawa pracy.

Wizyta była również okazją do wspólnych służb obchodowych z dzielnicowym, podczas których zwracano uwagę na sposób nawiązywania kontaktu z mieszkańcami.

Nasi Policjanci brali również udział w odprawie dla służb patrolowych oraz dzielnicowych komend w miejscowości Vlaardingen oraz w spotkaniu z przedstawicielami stowarzyszenia przedsiębiorców na terenie przemysłowym, gdzie wskazano na współpracę właścicieli firm na danym terenie zrzeszonych w ramach stowarzyszenia, z policją oraz władzami miasta. Współpraca ta pozwoliła na diametralne zmniejszenie przestępczości w rejonie, montaż systemu monitoringu z systemem rozpoznawania tablic rejestracyjnych oraz stworzenia funduszu w ramach podatku od nieruchomości z przeznaczeniem na bieżącą konserwacje monitoringu jak również prace porządkowe w rejonie firm.

Funkcjonariusze zapoznali się również z systemami informatycznymi wykorzystywanymi w codziennej służbie przez dzielnicowych oraz brali udział w zajęciach teoretycznych z Community Policing, profilowania przestępców oraz sposobach i metodach pozyskiwania i weryfikowania uzyskanych informacji.

Obejrzeli również praktyczne wykorzystanie aplikacji w telefonach komórkowych służbowych każdego dzielnicowego umożliwiające po wykonaniu zdjęcia np. dokumentu czy tablicy rejestracyjnej połączyć się bezpośrednio z bazą danych uzyskując pełne dane o osobie, notowaniach kryminalnych, miejscu zamieszkania czy tez w przypadku tablicy rejestracyjnej, danych właściciela, ubezpieczenia czy przeglądu technicznego.

Podczas tej wizyty na pewno dało się zauważyć, znaczne ograniczenie w sporządzania dokumentacji papierowej. Podejmowane działania dokumentowane są w formie elektronicznej a następnie w formie zapisu w systemach informatycznych.

Powrót na górę strony