Wiadomości

Oferują tańszy prąd, telefon i internet!Uwaga na oszustów!!

13.09.2017    Lubliniec

W ostatnich dniach na terenie Koszęcina i Herbów pojawili się oferenci tańszego prądu, telefonów, internetu itp. usług. Policjanci ostrzegają przed oszustami i apelują o zachowanie ostrożności przy zawieraniu umów.

Z informacji uzyskanych przez lublinieckich policjantów wynika, że w ostatnich dniach na terenie powiatu pojawili się oszuści. Z mieszkańcami Koszęcina telefonicznie kontaktowali się rzekomi przedstawiciele handlowi operatora telefonicznego. Rozmówcy informowali o planowanej kontroli linii telefonicznych i zachęcali do skorzystania z nowoczesnej technologii przesyłu danych światłowodem. Zaoferowane warunki wydają się korzystniejsze, choć w rzeczywistości może się okazać, że tak nie jest. Policjanci apelują o ostrożność przy zawieraniu wszelkiego rodzaju umów, a w szczególności do wnikliwego zapoznanie się z ich treścią i potwierdzenia zawartych w nich danych.

Powróciła również plaga rzekomych dostawców tańszego prądu.

Na zakup energii „po bardzo atrakcyjnej cenie” narażeni byli natomiast mieszkańcy Herbów. Pojawili się tam handlowcy podszywający się pod firmę będącą jednym z największych dostawców prądu i proponowali podpisanie nowej, na pozór tylko korzystniejszej, umowy na sprzedaż energii.

PAMIĘTAJMY!!

Przed podpisaniem jakijkolwiek umowy, bezwzględnie należy dokładnie przeczytać treść dokumentu!  Niestety często zdarza się, że odbiorcy podpisują je pochopnie,  a później mają trudności z odstąpieniem od zawartych umów. Jeżeli np. akwizytor puka do drzwi i namawia do zmiany sprzedawcy energii, sugerując, że tylko jego oferta chroni przed wzrostem cen energii - warto nie ulegać jego namowom, ale dokładnie sprawdzić inne oferty rynkowe.

Pamiętajmy, że przed podpisaniem umowy na sprzedaż energii należy szczególnie dokładnie zbadać zapisy umowy w ofercie nowego sprzedawcy - przede wszystkim ceny i warunki ich stosowania; sprawdzić dostępne opcje płatności (np. co miesiąc, rozliczanie prognozowane raz na pół roku czy raz na rok); ustalić okres obowiązywania umowy i warunki wypowiedzenia (np. czy umowa jest przedłużana automatycznie, jakie są kary umowne za wcześniejsze rozwiązanie umowy ) a także sprawdzić, czy umowa nie wiąże się z koniecznością skorzystania z dodatkowych usług (np. usługa ubezpieczeniowa, usługa zdrowotna).